Анотации на дисциплини - Трудов профил

1.1 Социология на труда ( задължителна) зимен семестър 3-ти курс:

Студентите, преминали през цялостния курс на обучение:
Съдържателни умения:
  1. Ще бъдат запознати с теоретичните направления и методите за изследване на труда, на трудовите организации и на човешките ресурси. Ще познават както историята на трудовите взаимоотношения, така и съвременното им развитие в България и в Европа.
  2. Ще получат достатъчно практически знания за трудовите взаимоотношения и организации, които да им помогнат да оценяват собствената си позиция в сферата на труда, така и да се справят с анализ на различни трудови ситуации, възникващи по време на работното ежедневие.

Метод за оценяване :
  1. Текуща оценка: представяне на текст и подготовка на емпирични материали за семинарни занятия; решаване на две писмени задачи (тест и казус). Текущата оценка се Формира като средна аритметична от трите елемента.
  2. Оценка при приключване на курса: курсова работа или решаване на тест +казус. Курсова работа могат да подготвят всички, които имат текуща оценка над мн.добър 4.5 .
  3. Крайната оценка за този курс се формира като текущата оценка носи 80% от оценката, а оценката при приключване на курса носи 20% от общата оценка.

Не се допускат до изпит студенти, които не са получили текуща оценка. 
Явяващите се на изпит на септемврийска сесия полагат изпит чрез тест и казус, като крайната им оценка за курса се формира като средна аритметична от текущата оценка през годината и средната аритметична от теста и казуса.



1.2 Професионално ориентиране и консултриране ( ПОК), (задължителна) зимен семестър 3-ти курс:
Курсът цели да подпомогне студентите от специалност “педагогика” в бъдещата им коректна дейност в областта на професионалното ориентиране и професионализацията на младите хора.

Задачи:
Студентите да се упражняват и формират:
  1. Компетентности по проблемите на теорията и историята на професионалното ориентиране; на традициите и перспективите на българската система в контекста на съществуващите модели;
  2. Компетентности по проблемите и в практиката на професионалното ориентиране в училище; при използването на конкретни методи и средства в дейността на специалиста и през различните етапи на процеса на професионално ориентиране на учениците;
  3. Компетентности в дейността си за координация и сътрудничество с всички останали лица, институции и Държавата по отношение на професионалното ориентиране, преориентиране и преквалификация на младите хора; за създаването и функционирането на система от мерки за защита и стимулиране на професионалната реализация и растеж на младите хора.


1.3 Управление на персонала ( избираема)- летен семестър 3-ти курс

Цел:
Курсът по Управление на персонала има за цел студентите (върху основата на базовите знания за управлението на социалната работа) да придобият знания и да формират управленски умения в тази научно-практическа област на мениджмънта.

Задачи:
  1. Запознаване с основните понятия в сферата на управлението на персонала. 
  2. Придобиване на знания за основните дейности по управление на персонала в организацията – проектиране и анализ на длъжностите, планиране, набиране и подбор, мотивиране, управление на възнаграждението, оценяване, обучение и развитие на персонала и др. – и тяхната специфика в организациите за социална работа. 
  3. Познаване и прилагане на основните нормативни документи за управление на персонала в организациите за социална работа.
  4. Формиране на практически умения за разработване на програми за управление на персонала в организациите за социална работа. 
Очаквани резултати:
Усвоените от студентите управленски знания и умения да допринесат за изграждането на професионалната им компетентност като специалисти по управление на персонала и като ръководители на държавни, общински и неправителствени организации за социална работа. Начин на завършване на курса: текуща оценка Методи, форми и средства на обучение: Лекция, обща и групова дискусия, обсъждане на казус, ситуационен метод, делови/ролеви игри, групова работа, самостоятелна работа, самостоятелно учене, разработване на програма.

Оценяване:
Текущата оценка се формира на базата на следните текущи задачи:
  1. Разработване на длъжностна характеристика за длъжност от сферата на социалната работа – 10% от крайната оценка.
  2. Участие на студента като съобучител по три теми от учебната програма – 30% от крайната оценка. 
  3. Участие на студента в семинарните занятия по дисциплината – 30 % 
  4. Разработване и защита на програма за управление на персонала (по избор), отнасяща се за конкретна организация за социална работа – 30% от крайната оценка.


1.4 Подбор на персонал ( избираема) летен семестър 4-ти курс:
.
2.1. Цел:
Да се формират компетентности за консултиране, организиране и провеждане на подборни процедури; компетентности за консултиране при кандидатстване за работа; компетентности за управление и мениджмънт на дейностите в тази сфера.


2.2. Задачи:
  1. Студентите да се запознаят с особеностите, основните дейности и методи в процедурите за подбор на персонал.
  2. Да се опитат в изработването на дизайн на процедура за подбор на персонал.
  3. Да получат достъп и възможност за реално практическо сътрудничество в агенции за подбор на персонал.
  4. Студентите да се запознаят и да се упражняват в подготвяне на документи европейски стандарт и в успешни стратегии и техники при кандидатстване за работа.

Бележка : За летния семестър се избира една от дисциплините : Или Управление на персонала или Подбор персонала.


1.5 Професионална квалификация и преквалификаци

1. Цел и задачи
  1. На теоретично равнище студентите да се запознаят с еволюцията и модерните трансформации в трудовата и професионална дейност на човека; със съществуващите европейски модели на придобиване на професионална квалификация във и извън системата на професионално образование; с особеностите на отделните етапи и нива на професионална квалификация, както и с подходите, етапите и начините за професионална преквалификация.
  2. На приложно равнище студентите да могат да диагностицират нуждите от професионална квалификация и преквалификация и да проектират програми за развитие на професионалната компетентност.

2. Очаквани резултати
Развитие на умения на теоретично и практическо равнище за диагностициране, консултиране и организиране на професионална квалификация и преквалификация;
Усъвършенстване на умения за разработване на програми за обучение на персонала;
Познаване и приложение на полезни практики в сферата на оценяване на потребностите от професионална квалификация и прекавалификация в контекста на социалните дейности.

3. Методи и форми на обучение.
Лекции, семинари, посещения и работа на терен, работа с библиография и диагностични инструменти; дискусии; симулационни игри; разработване на проекти работа в група.

4. Методи и средства за оценяване на студентите и обратна връзка.
  1. Писмена разработка, включваща анализ на резултатите от приложение на диагностичен инструментариум за оценка на нуждите от професионална квалификация и/или преквалификация и проектиране на примерна програма за обучение на персонала.


1.6 Методи на социалната работа с безработни

1. Цел:
Формиране на приложни знания и умения за осъществяване на практическа социална работа с безработни.

2. Задачи:
  1. Запознаване с теоретичните подходи, моделите и структурата на процеса на социалната работа с безработни;
  2. Развитие на активно отношение към проблемите и потребностите на безработните клиенти, ориентирано към стимулиране, решения и подкрепа;
  3. Овладяване на методиката, процедурите, техниките на социалната работа с безработен клиент.
3. Очаквани резултати:
Готовност на студентите да интегрират и прилагат ефективно придобитата методическа компетентност в директна практическа работа по обслужване на безработни лица.

4. Методи и форми на обучение:
  1. Лекция
  2. Беседа
  3. Дискусия
  4. Делова игра
  5. Решаване на казус
5. Методи и система на оценяване на студентите и обратна връзка:
Поставят се две текущи оценки върху представянето по следните задачи:
  1. Проект за индивидуална работа с безработен клиент - по конкретен случай; съобразно компонентите на процеса на социална работа с безработни, процедурата и документационните форми;
  2. Модел на програма за тренинг с група от безработни – концептуална част; съдържателна и методическа характеристика на планираните групови сесии.


Можете да ни пишете на имейл:

1 коментар:

  1. Если у вас были финансовые проблемы, то вам пора улыбнуться. Вам нужно только связаться с г-ном Бенджамином и сообщить сумму, которую вы хотите взять в долг, и период выплаты, который вам подходит, и вы получите свой кредит в течение трех рабочих дней. Я только что в шестой раз воспользовался ссудой в 700 тысяч долларов сроком на 180 месяцев с возможностью выплаты до истечения срока. Мистер Бенджамин помогает мне с ссудой. Свяжитесь с ним, и вы увидите, что он очень честный человек с добрым сердцем. Его электронная почта 247officedept@gmail.com, а его номер телефона WhatApp: + 1-989-394- 3740.

    ОтговорИзтриване