1. Цел:
обучението по учебната програма има за цел да въведе студентите в теоретичните основи и практическото приложение на психотерапевтичните подходи, което е съществена част от профилираната им подготовка по клинична социална работа.
2. Задачи и очаквани резултати:
- Студентите да се запознаят в теоретичен и практически план със специфичната насоченост на психотерапията.
- Да осмислят психотерапевтичния процес както от гледна точка на връзките му с факторите на микро- и макро-обкръжението, така и по посока на възможностите му за постигане на емоционални, когнитивни и поведенчески промени в личността.
- Да придобият умения за анализ на психотерапевтичните подходи от позициите на различните теоретични направления и концепции в психологията.
Лекции, демонстрации, дискусии, практически упражнения.
4. Методи и система на оценяване на студентите и обратна връзка:
- Текущо оценяване въз основа на участието на студентите в активните форми на обучение.
2.2 Превенция и рехабилитация в клиничната социална работа
Цел:
Запознаване със същността, специфичните особености и организационно-методически условия за реализиране на лечебно-профилактична и рехабилитационна дейност в условията на клиничната социална работа.
Задачи:
- Усвояване на знания за спецификата на превантивните и рехабилитационни дейности и мероприятия в клиничната социална работа;
- Овладяване на умения за разработване на превантивни и рехабилитационни програми с контингенти на клиничната социална работа.
Лекции, упражнения и дискусии
Методи и форми за оценяване:
- Текуща оценка
- Изпит
2.3 Социална работа с хора с физически увреждания
1. Цел:
Запознаване със същността и проявите на явлението и със съвременните подходи за решаване медико-социалните проблеми на инвалидизираното население.
2. Задачи и очаквани резултати:
- Студентите да познават и боравят с документацията и методиките за проучване и диагностика на инвалидността и с експертизата на трайната загуба на работоспособност.
- Да познават медико-социалните потребности и проблеми на хората с увреждания и пътищата и средствата за тяхното решаване.
- Да придобият умения за работа с отделни групи инвалидизирано население /детско, активна трудоспособна възраст и напреднала възраст/.
Лекции, упражнения, дискусии.
4. Методи и системи за оценяване на студентите и обратна връзка:
- Текущо оценяване въз основа на участие в решаване на задачи
- Изпит
2.4 Социална работа с хора с девиантно и делинквентно поведение
Учебната дисциплина ,,Социална работа с хора с девиантно и делинквентно поведение” запознава студентите – бакалаври(специализиращи по клинична социална работа) със същността и особеностите на девиантното и делинквентното поведение сред хората от различни възрастови групи и със спецификата на социалната работа с носителите на подобно поведение.
1. Цел:
Учебната дисциплина ,,Социална работа с хора с девиантно и делинквентно поведение” дава научнотеоретически и методико-практически познания на обучаващите се студенти – бакалаври в областта на социалната дейност, осъществявана от специализираните институции по оказването на социално-педагогическа подкрепа на хората с девиантно и делинквентно поведение.
2. Задачи
- Запознаване на студентите със същността, особеностите и различните теории за девиантното поведение.
- Разясняване на практическите подходи при осъществяване на социалната работа с хората с различен вид девиации в поведението.
- Акцентиране на същността, особеностите и типологията на делинквентното поведение като вид девиация.
- Изучаване на системата за превантивна и корекционно-възпитателна работа с хора с делинквентно поведение.
Обучаващите се студенти да получат начални специализирани знания за същността и спецификата на социалната работа с хора с девиантно и делинквентно поведение.
4. Методи и форми на обучение:
Лекции, упражнения, решаване и изготвяне на казуси, изготвяне на курсови работи и проекти.
5. Методи и система на оценяване на студентите и обратна връзка:
- Изпит
- Курсови работи
- Проекти
Можете да ни пишете на имейл:
Няма коментари:
Публикуване на коментар