Анотации на дисциплини - Клиничен профил

2.1 Психотерапевтични подходи и интервенции в клиничната социална работа

1. Цел:
обучението по учебната програма има за цел да въведе студентите в теоретичните основи и практическото приложение на психотерапевтичните подходи, което е съществена част от профилираната им подготовка по клинична социална работа.

2. Задачи и очаквани резултати:
  1. Студентите да се запознаят в теоретичен и практически план със специфичната насоченост на психотерапията.
  2. Да осмислят психотерапевтичния процес както от гледна точка на връзките му с факторите на микро- и макро-обкръжението, така и по посока на възможностите му за постигане на емоционални, когнитивни и поведенчески промени в личността.
  3. Да придобият умения за анализ на психотерапевтичните подходи от позициите на различните теоретични направления и концепции в психологията.
3. Методи и форми на обучение:
Лекции, демонстрации, дискусии, практически упражнения.

4. Методи и система на оценяване на студентите и обратна връзка:
  1. Текущо оценяване въз основа на участието на студентите в активните форми на обучение.



2.2 Превенция и рехабилитация в клиничната социална работа

Цел:
Запознаване със същността, специфичните особености и организационно-методически условия за реализиране на лечебно-профилактична и рехабилитационна дейност в условията на клиничната социална работа.

Задачи:
  1. Усвояване на знания за спецификата на превантивните и рехабилитационни дейности и мероприятия в клиничната социална работа; 
  2. Овладяване на умения за разработване на превантивни и рехабилитационни програми с контингенти на клиничната социална работа.
Методи и форми на обучение:
Лекции, упражнения и дискусии

Методи и форми за оценяване:
  1. Текуща оценка 
  2. Изпит

2.3 Социална работа с хора с физически увреждания

1. Цел:
Запознаване със същността и проявите на явлението и със съвременните подходи за решаване медико-социалните проблеми на инвалидизираното население.

2. Задачи и очаквани резултати:
  1. Студентите да познават и боравят с документацията и методиките за проучване и диагностика на инвалидността и с експертизата на трайната загуба на работоспособност.
  2. Да познават медико-социалните потребности и проблеми на хората с увреждания и пътищата и средствата за тяхното решаване.
  3. Да придобият умения за работа с отделни групи инвалидизирано население /детско, активна трудоспособна възраст и напреднала възраст/.
3. Методи и форми на обучение:
Лекции, упражнения, дискусии.

4. Методи и системи за оценяване на студентите и обратна връзка:
  1. Текущо оценяване въз основа на участие в решаване на задачи
  2. Изпит

2.4 Социална работа с хора с девиантно и делинквентно поведение


Учебната дисциплина ,,Социална работа с хора с девиантно и делинквентно поведение” запознава студентите – бакалаври(специализиращи по клинична социална работа) със същността и особеностите на девиантното и делинквентното поведение сред хората от различни възрастови групи и със спецификата на социалната работа с носителите на подобно поведение.

1. Цел:
Учебната дисциплина ,,Социална работа с хора с девиантно и делинквентно поведение” дава научнотеоретически и методико-практически познания на обучаващите се студенти – бакалаври в областта на социалната дейност, осъществявана от специализираните институции по оказването на социално-педагогическа подкрепа на хората с девиантно и делинквентно поведение.

2. Задачи
  1. Запознаване на студентите със същността, особеностите и различните теории за девиантното поведение.
  2. Разясняване на практическите подходи при осъществяване на социалната работа с хората с различен вид девиации в поведението.
  3. Акцентиране на същността, особеностите и типологията на делинквентното поведение като вид девиация.
  4. Изучаване на системата за превантивна и корекционно-възпитателна работа с хора с делинквентно поведение.
3. Очаквани резултати:
Обучаващите се студенти да получат начални специализирани знания за същността и спецификата на социалната работа с хора с девиантно и делинквентно поведение.

4. Методи и форми на обучение:
Лекции, упражнения, решаване и изготвяне на казуси, изготвяне на курсови работи и проекти.

5. Методи и система на оценяване на студентите и обратна връзка:
  1. Изпит 
  2. Курсови работи
  3. Проекти


Можете да ни пишете на имейл:

Няма коментари:

Публикуване на коментар